CRM od IDcom doskonale sprawdza się w zarządzaniu małym i średnim przedsiębiorstwem

JAKI CRM WYBRAĆ?

CRM, czyli oprogramowanie, które ułatwia zarządzanie relacjami z klientem. Zastanawiasz się, czy to oprogramowanie jest dla Ciebie i w jaki sposób będziesz mógł je wykorzystać w swojej firmie? Na to i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w poniższym tekście!

Dlaczego potrzebuje CRMa?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta! CRM, jako system, który pomaga w zarządzaniu relacjami z klientem, umożliwia sprzedawcom, marketingowcom, a także innym pracownikom firmy porządkować kontakty, ułatwia analizę zamówień, upraszcza planowanie kolejnych etapów kontaktu z klientem obecnym lub potencjalnym. Dzięki CRM masz, mówiąc kolokwialnie, rękę na pulsie w trakcie całego etapu sprzedażowego.

Poza tym CRM zdecydowanie może ułatwić codzienną pracę handlowcom, pracownikom Biura Obsługi Klienta, Accountom, a także marketingowcom, jeśli będzie wyposażony w dodatkowe opcje, które powinien posiadać dobry Customer Relationship Management:

możliwość ustawienia przypomnienia.
możliwość wystawienia faktur,
możliwość wystawienia umów.
przypomnienia o nadchodzącym terminach płatności,
integracja z systemem do wysyłki e-mail marketingu,
integracja z kanałami w social mediach.

Oczywiście przed wyborem odpowiedniego CRM musimy zastanowić się, co poprzez wdrożenie tego systemu chcemy uzyskać. Czy zależy nam na zwiększeniu sprzedaży, zoptymalizowaniu działań marketingowych, a może usprawnieniu pracy biura? Określając dokładne cele, będziemy wiedzieć, jaki CRM jest dla nas idealny!

2. Na co zwrócić uwagę przy wyborze CRMa?

Wybierając odpowiednie oprogramowanie dla Twojej firmy, powinieneś kierować się zasadą – “Proste znaczy lepsze”. Dlaczego? Odpowiedź też jest prosta! Większość Twoich pracowników nie jest z wykształcenia ani z zamiłowania informatykami, co znaczy, że skomplikowane oprogramowanie może kosztować ich wiele godzin poświęconych na jego naukę, a także straconych nerwów. Dodatkowo instalacja skomplikowanego oprogramowania wymusi na Tobie zorganizowanie oraz przeprowadzenie serii szkoleń z obsługi programu.

Bardzo ważne, aby produkt, który zdecydujesz się wdrożyć w Twojej firmie, był dostępny online! CRM, do którego każdy pracownik ma dostęp z każdego miejsca na ziemi, ma wiele zalet. Przede wszystkim wygoda w obsłudze oraz łatwy dostęp do systemu. Do obsługi systemu CRM, który jest dostępny online, wystarczy urządzenie, które ma dostęp do Internetu. Może to być smartphone, tablet albo laptop. Skoro jesteśmy już przy urządzeniach mobilnych, zwróć uwagę, czy system dostępny jest w wersji RWD, czyli dostosowany do wyświetlania na urządzeniach mobilnych! Kolejną zaletą systemu dostępnego online są niższe koszty wdrożenia, a także późniejszego utrzymania.

3. Korzyści płynące z posiadania CRM.

Jak wspomniałam wcześniej, CRM najczęściej wykorzystywany jest przez sprzedawców, ale dobrze dobrany do profilu oraz potrzeb firmy, może pozytywnie wpłynąć na działania wielu innych działów funkcjonujących w przedsiębiorstwie. Wdrożenie oprogramowanie niesie ze sobą wiele korzyści, takich jak:

ułatwienie kontaktu z obecnymi klientami,
pozyskiwanie nowych klientów,
pilnowanie umów, płatności, faktur,
uporządkowanie danych,
łatwy dostęp do danych analitycznych,
łatwe raportowanie,
kontrola nad działaniami,
usprawnienie komunikacji wewnętrznej.

Wymienione wyżej korzyści to tylko kropla w morzu dodatkowych wartości, jakie niesie ze sobą wdrożenie CRMu w Twojej firmie. Przede wszystkim otrzymujesz możliwość kontroli nad klientami, finansami oraz niezastąpioną pomoc w zarządzaniu własną firmą.

Zainteresował Cię ten artykuł? A może po przeczytaniu go zrozumiałeś, że Twoja firma potrzebuje CRMu? Napisz do nas: biuro@idcom.pl Pomożemy Ci wybrać najlepszy CRM do Twoich potrzeb! Do usłyszenia! 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *